Bloggarkiv

fredag 28. juli 2017

Siste feriedag

Hvordan skal man starte et nytt innlegg, når det er flere måneder siden det siste innlegget ble skrevet? Kunne jeg ha startet med "jeg skal skjerpe meg, er alt for lenge siden jeg skrev noe sist og nå har jeg MASSE å skrive!", eller ville det kanskje vært mer passende å startet med noe som lyder "Jeg har savnet dette/deg/dere og nå er vi tilbake:)"? Burde jeg hatt et bilde av noe som skulle symbolisere å komme tilbake etter en pause, i såfall - hva i alle dager skulle det ha vært? Kanskje jeg nå intensivt skriver i 5 dager, klapper meg på ryggen, og håper at neste skriverunde ikke ligger for langt fram i fremtiden?

Sannheten er at det har vært så hektisk at skrivingen ikke ble prioritert. Jeg har i løpet av månedene fra mars og til nå hatt en runde med jobbskifte, mini har blitt over 1 år og har t.o.m lært seg å gå, pusset opp soverommet, mellomste begynner på skole til høsten og den eldste blir enda eldre og Familien AS trives og nytes. (Har også fått 2 rotfyllinger i løpet av juni.....Au!)

Sommerferien min er over, hadde faktisk siste feriedag i dag. Jeg kan med alle penners (pennenes/penn's ?)  farger og fasonger skrive under på at feriedagene har gått ekstremt fort, men må ærlig innrømme at det blir litt godt å komme tilbake til hverdagen igjen. 

Når jeg tenker på kommende måned som kommer (altså august) som symboliserer så mye rart, så blir jeg litt tankefull av det. For mange er akkurat denne augusten starten på noe helt nytt. Kanskje skal de starte på skole og har en stor porsjon med spenning og en dæsj opparbeidet mot for den kommende tiden, uansett om de nå er 6 år eller 23 år. Kommende sykepleier-, tannpleier-, vernepleier-, akvamedisin-, lærer-, ingeniør-, og filosofistudenten, ja og til og med den lille store 6-åringen med gul ryggsekk og Pikachu-pennalet klart, sitter nok alle sammen med forventninger og spenning for den tiden som er i vente. Jeg syns helt klart at dette er en magisk måned, på lik linje som desember og tiden før jul kan være, for det er noe helt spesielt som skjer med stemningen i byen når august tikker inn, og med det låner jeg samboerens tøfler og nyter siste feriedag med stil.. :)