Bloggarkiv

tirsdag 28. mars 2017

Litt ettertanke

Det at jeg har vært fraværende når det gjelder bloggskriving de siste to-tre måneder og at det likevel har vært flere hundre visninger av bloggen i mellomtiden, syns jeg er svært hyggelig og kanskje beviser litt for min egen del at det finnes noen som har nytte av dette? Om så til underholdning =)

Det har vært flere store endringer i familien og vi nyter dagene som de er.
Bilen er borte og savner jeg den? NEI. Jeg elsker å være fri fra denne utgiftsposten.
Jeg har i to hele måneder brukt bussen som fremkomstmiddel, og i og med at jeg har en eviglang oppoverbakke fra hovedveien og hjem, beveget meg mer fysisk på disse to måneder enn jeg samlet har gjort på et halvår med bilen. Ok, et helt år da, men hvem teller? Er trossalt 723 skritt fra busstoppet og til inngangsdøra.
Jeg har gjort meg noen tanker på for-siden av bilhold dersom jeg senere skulle ha et behov for en bil, og da tenker jeg å følge disse kriteriene:
- Bilen skal være over 30 år, slik at en får lavere åsavgift (455 kr vs 3000 kr)
- Det skal være en bil jeg kan erstatte kontant, dersom den skulle bryte sammen. Ansvarsforsikring.
- Være en stabil bil med god historikk og statistisk lang levetid.
-  Gjerne ha bulker og være grusomt stygg, da blir den litt billigere og ingen parkerer ved siden av den :)

Jeg har innsett at jeg ikke har grønne fingre, ettersom de fleste plantene mine døde. Så det var et hyggelig innsyn i hva jeg (under absolutt alle tenkelige omstendigheter) IKKE har noe som helst peiling på. All ære til gartnere og grønnfingrede hobbyplantere som får dette til.
Likevel skal jeg forsøke å få til tomatplanter og agurkplanter, så vi får se hva dette blir = )