Bloggarkiv

lørdag 3. desember 2016

En uventet start på førjulsferien

Da var det på tide med en førjulsferie, og turen ble til min hjemby. Pakket minimalt (da det også finnes vaskemaskiner der) og humøret på topp - nå skulle jeg hjem <3

På flyplassen kom det plutselig to gutter som jeg var sikker på jeg kjente til - som mot alle odds også er min sønns største idoler, nemlig Marcus og Martinus. De kom og satte seg på en benk, rett ved der jeg gikk frem og tilbake (hadde babyen i bæreseler, så bevegelse var alfa og omega) og kunne nesten ikke slippe blikket på guttene. Jeg rødmet nesten når de så opp og måtte i tillegg sende en sms til sambo om denne spennende tvisten i en nøye planlagt reisetur hjem. Så kom også lillesøstra, Emma, på toppen av det hele som sønnen hadde hørt på hver kveld den siste uka. Så der gikk jeg, frem og tilbake, med "Engler i sne" og "Together" mikset sammen til en god blanding i hodet, og forsøkte med alle krefter å IKKE glane på disse tre + foreldrene.

Jeg ble litt lettere til sinns når de meldte om ombordstigning på flyet - for da kunne jeg konsentrere meg om dette, og i og med at jeg hadde baby fikk jeg gå ombord først. Jeg valgte å sette meg på nest bakerste seterad, og tror du ikke alle fem i M&M satte seg rett bak oss. Er sikker på at mini kjente igjen M&M fra x-antall bilder og TV-opptredener og han følte kanskje litt familiær følelse til disse - i og med at de daglig blir snakket om hjemme i stua eller rundt middagsbordet. 
Emma koset litt med mini i ny og ne under flyturen og syns det var kos med baby, og mini likte definitivt oppmerksomheten han fikk. Da jeg gikk av flyet og inn på flyplassen fikk jeg tatt et bilde av Marcus, meg og baby, og dette skal bli storebror og storesøsterens mini-plakat hjemme til jul ;-)



Jeg kan trygt si at jeg feilet med å være normal voksen rundt Marcus, Martinus, Emma og foreldrene, og ble rett og slett star-struck ;-) Og ble ikke mindre imponert når det i tillegg var råhyggelig å snakke med Marcus :-) Så fra nå av lytter jeg til sangene deres med enda mer begeistring.